BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Nurul Aini Hayati

Nurul Aini Hayati
Aku minta kepada TUHAN setangkai bunga segar,Dia beri kaktus berduri....Aku minta kupu2 diberi ulat berbulu...aku sedih dan kecewa. Namun kemudian kaktus itu berbunga indah...Dan ulat itupun menjadi kupu2 yg cantik...Itulah jalan Allah.. Indah pd masanya...Allah tdk mberi apa yang kita harapkan, tapi Dia memberi apa yg kita perlukan...Kadangkala kita sedih,kcewa,terluka,tapi jauh diatas segalanya, Dia sedang mengatur yg terbaik dlm kehidupan kita....

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.."(Al-Baqarah : 216)

Ya ALLAH!! Bilamana hati ini menjadi keras dan semua jalanku terasa sempit, ku jadikan harapanku kepada keampunanMu sebagai tangga keselamatan. Amin.

Pukul Berapa Datuk Harimau

Monday, May 31, 2010

Birthday n Anniversary Punya Cerita

Seperti 8 tahun lepas, saya menyambut besday pada hari yg sama saya menyambut ulangtahun perkahwinan…..senang cerita gatal nak kahwin on my besday..kunun2nya something special to remember….faedahnya…instead of boleh dapat 2 hadiah (besday & anniversary), saya dapat satu ja dari hubby…huhuhuhu..

Tetapi pada tahun ini, saya dpt banyakkkkkkk hadiahsssss (“s” merujuk kepada jumlah hadiah yang saya dapat)

1.Present for “Hai” (kasut)

2.Gift for “Ayu” (handbag)

3.Specially dedicated to “Hai..Ayu” (purse/wallet)

4.For beloved wife (Anti-ageing Artistry set)

5.Teristimewa for bff (jam CK)

(semua gambar nanti saya letak).

Ehhh ??? (sila garu kepala)….apa kaitan tajuk di atas dengan n3 ni…. Sabarrrr..

25.05.2010 mencatat sejarah seorang lagi anak Adam berjaya buat syaitan gelak besar (sebab dapat kawan baru) & poket menangis hiba….kerana (boleh agak la kan ???)…buat yang x boleh agak, begini ceritanya…

25.05.10, seperti biasa bangun awal (sejak bergelar ibu, hari2 kena bangun awal)..siap siap..husband dah plan nak breakfast dkt Kayu nasi kandar, Bukit jambul, Pulau Pinang, Malaysia, berdekatan dengan Hotel Vistana, dekat area tu baru naik projek 1 blok bangunan 18 tingkat untuk shopping & office lot, pekerja kat ctu langsung x sayang nyawa, boleh main meniti2x ja dekat bumbung bangunan separuh siap tu, dengan x pakai safety helmet & alat2 keselamatan lain…langsung x mementingkan ciri keselamatan…cuba2 cari ada tak sign safety first kat ctu….ehhhh, perlu x details ni…???

Pukul 10 lebih (saya dari Kepala Batas, Kedah), berusahanya nak breakfast dkt Penang Island…ok..ok…sampai di Kayu, memang 1Malaysia habis, semua kaum ada, seronok tengok, harmoninya “Kayu”…

Rewind ckit, dari parking lot nak ke Kayu, fenomena yang agak biasa bg yang lama berkahwin, husband menonong ja di depan…tinggal wife di belakang ( x percaya ??? ) .. dr jauh sy tengok..eh smartnya hubby I (berjeans blue black, t-shirt merah hati - tuck in, loafer….mcm ni pon smart kerrr ???) berbanding saya yg agak selebet (lupa nk snap gambar selebet tu..sengaja x nak post..so buat2 lupa)….ok dah..forward balik..

Order taim…best part..sebab setiap kali saya order, waiter tu akan cfrm banyak2 kali…sebab selalu husband makan roti canai sebijik, saya makan 3@4 bijik…tengok badan slim (cehcehceh..) selagi x tengok gambar, jgn percaya…Then burppppp (x behave langsung), tanda dh kenyang ..berangkat la kami ke Queensbay Mall untuk shopping..shopping & shopping….

part ni la yang syaitan gelak besar…poket menangis hiba ni…..cara2 mengempiskan handbag, beli ja apa yang anda rasa nak beli, swipe kad, then bila hujung bulan macam hari ni…kutip la sen2 yang ada untuk cover yang dah terover expense tu…lepas tu dok diam2 dekat rumah…macam saya…sebab hadiah yg pertama, kedua, ketiga tu dibeli untuk diri sendiri..ngengenge..so jangan tiru macam saya….caucincau…

3 comments:

Ann said...

X PA, BUKAN SELALU PERABIS DUIT..SETAHUN SEKALI JA..ADA 12 BULAN NAK COVER BALIK..HEHE..

Hai Ayu said...

komen yang sgt membina dr bff (supaya darjah ke"kaya"an saya lebih rendah dari dia...)

Ann said...

hahaha...ckup cekap menafsir...bravo2...